Zabieg ma na celu zwiększenie objętości piersi poprzez wszczepienie implantów silikonowych. Implanty mogą mieć różną wielkość i kształt – okrągłe lub naturalne jak pół kropli, czyli anatomiczne. Ich wielkość, rodzaj i kształt dobierany jest przed zabiegiem w zależności od wyjściowego kształtu piersi, budowy klatki piersiowej oraz oczekiwań pacjentki. Podczas powiększania piersi implanty umieszcza się pod mięśniem piersiowym większym – takie umiejscowienie pozwala na prawidłową pracę gruczołu piersiowego w czasie ewentualnej ciąży i karmienia lub nad mięśniem. Wszczepienie implantów odbywa się poprzez cięcie długości kilku centymetrów umiejscowione w fałdzie podpiersiowym, jest ono mało widoczne w normalnych warunkach. Można również wykonać wszczepienia poprzez cięcia wokół otoczki lub przez cięcia pod pachą. Zabieg trwa około 1 godziny.

Cel uzyskanie atrakcyjnego wyglądu piersi, przywrócenie objętości piersi po karmieniu, rekonstrukcja piersi po zabiegach ich usunięcia z powodu nowotworów
Metody cięcie w dolnej części otoczki, fałdzie podpiersiowym lub pod pachą, umiejscowienie implantu pod lub nad mięśniem

dolegliwości bólowe do 2 – 4 doby po zabiegu,

ograniczenie ruchów kończyn górnych przez 2 tygodnie,