10 listopad

Jednym z najczęstszych zabiegów chirurgii plastycznej, jaki wykonuje się w Polsce, w tym też w naszej klinice w Poznaniu, jest korekcja powiek. Blepharoplastyka to stosunkowo nietrudna i szybka operacja, jednak dająca widoczne rezultaty. Dzięki korekcie górnych powiek można skutecznie odmłodzić wygląd twarzy, jak i pozbyć się dyskomfortu, wynikającego z niedoskonałości w okolicach oczu. Czemu wykonuje się ten zabieg? Jakie są przesłanki do jego zrealizowania? Tego dowiesz się z poniższego artykułu. Zachęcamy do lektury.

Lifting powiek

Blepharoplastyka to metoda leczenia opadającej powieki. To najczęstsza przyczyna plastyki okolic oczu. W toku operacji usuwa się nadmiar skóry górnej powieki lub tłuszczu, mającego tendencję do gromadzenia się w tej części twarzy. Dzięki temu udaje się uzyskać efekt większego ujędrnienia i naturalnego napięcia skóry.

Korekta powiek – dlaczego się ją wykonuje?

Tego typu korekty dokonuje się przede wszystkim ze względów estetycznych. Opadająca powieka to często przyczyna dyskomfortu psychicznego u pacjentów, których twarz w wyniku takiej wady wydaje się cięższa i starsza niż w rzeczywistości. Ponadto z powodu tego problemu nierzadko pojawiają się obrzęki (objawiające się m.in. „workami” pod oczami), a skóra staje się bardziej pomarszczona. Poza tym korekta górnych powiek wykonywana jest z przyczyn funkcjonalnych. Nadmiar skóry i nagromadzenie tkanki tłuszczowej w tym miejscu może ograniczać pole widzenia.

W efekcie usunięcia nadprogramowej skóry i ewentualnego tłuszczu udaje się uzyskać odpowiednie napięcie naskórka wokół oczu. To zaś skutkuje dużo świeższym i młodszym wyglądem twarzy. Zwiększa się również pole widzenia, jak i ostrość. Tym samym korekcja powiek nie tylko pomaga „odmłodzić się”, ale też poprawia wzrok.

Trwałość korekty powiek

Warto wiedzieć, że efekty około godzinnej operacji utrzymują się przez długi czas. Szacuje się bowiem, że powieki po zabiegu i prawidłowej rekonwalescencji zachowują swoje napięcie nawet przez 7 do 10 lat! To sprawia, że praktycznie nie trzeba się martwić nawrotem tej przypadłości.