26 styczeń

Bezpieczeństwo pacjenta jest najważniejsze. Aby określić ryzyko związane z wykonaniem operacji plastycznej, lekarz przeprowadza szczegółowy wywiad medyczny. Jeśli marzysz o korekcie nosa, piersi lub uszu, ale nie wiesz, czy możesz poddać się zabiegowi – przeczytaj ten krótki poradnik!

Chirurgia plastyczna mężczyzn i kobiet – przeciwwskazania

Osoby cierpiące na schorzenia przewlekłe powinny zgłosić to chirurgowi plastykowi na pierwszym spotkaniu. Zdarza się, że przeciwwskazaniem nie jest sama choroba, ale przyjmowane regularnie leki. W tym przypadku kluczową rolę odgrywa stan zdrowia osoby zainteresowanej zabiegiem oraz informacje z dokumentacji medycznej. Ta sama zasada dotyczy zarówno chirurgii plastycznej, jak i naczyniowej.

Alkohol i papierosy

Nikotyna i alkohol uszkadzają tkanki oraz bardzo zwiększają ryzyko pojawienia się powikłań po zabiegu. Dlatego też osoby palące, dla własnego bezpieczeństwa, nie skorzystają z korekty nosa, uszu itp. w renomowanych klinikach.  Zaleca się rzucenie nałogu na minimum pół roku przed terminem wykonania procedury medycznej. Bez względu na to, czy jest to operacja plastyczna powiększenia piersi, czy mniej złożona interwencja, jak np. lifting twarzy – aby pozytywnie przejść kwalifikację, konieczna jest przynajmniej 6-miesięczna przerwa od danej używki.

Konsultacja chirurga z lekarzem prowadzącym

Jeśli bardzo pragniesz skorzystać z zabiegu medycyny estetycznej, ale nie jesteś pewien, czy możesz – bądź szczery. Tylko w ten sposób uchronisz się przed potencjalnymi skutkami ubocznymi. Mogą być one nie tylko niebezpieczne dla zdrowia, ale także życia. W razie wątpliwości dobrą praktyką jest skontaktowanie swojego lekarza prowadzącego ze specjalistą medycyny estetycznej.

Klinika chirurgii plastycznej w Poznaniu

Realizujemy zabiegi dla mężczyzn i kobiet, poprzedzone konsultacją medyczną. Nasza klinika z Poznania oferuje korekty estetyczne wykonywane przez wykwalifikowanych specjalistów. Chirurgia plastyczna i naczyniowa to dziedziny, z których można korzystać. Konieczna jest jednak właściwa ocena ryzyka i wydanie odpowiednich zaleceń przygotowujących do operacji.